موسسه خیریه امام جواد (ع) شهرستان شوط

بیایید نیازمندان شهر و یتیمان را فراموش نکنیم

موسسه خیریه امام جواد (ع) شهرستان شوط

بیایید نیازمندان شهر و یتیمان را فراموش نکنیم

◇◇◇ روز جهانی مساجد گرامی باد.


مسجد خانه خدا و شریف‏ترین مکان روی زمین، جایگاه مناسبی برای امر به معروف و نهی از منکر، حل مشکلات مسلمانان و آمادگی به منظور جهاد و مبارزه با دشمنان خدا و انسانیت است.


مسجد در قرآن‏

کتاب خدا برای مسجد فضیلتی بس بلند و مقامی بس ارجمند قائل است که توجه به عمق آن آیات، انسان را به معنویت و روحانیت و ارزش مسجد آگاه می‏ کند.

آنان که با مسجد دشمنی ورزند و دست به خرابی ظاهر و باطن مسجد بیالایند و سعی در تعطیلی بنای مسجد یا متوقف شدن مسایل الهی در آن کنند، بنا به فرموده قرآن از ستمکارترین مردم روی زمینند.

خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: و چه کسانی ستمکارتر از کسانی می‏باشند که از بردن نام خدا در مساجد خدا جلوگیری کردند، و در خرابی آنها کوشیدند؟ آنان را شایسته نیست که در آن [مراکز عبادت‏] درآیند، جز در حال ترس [از عدالت و انتقام خدا]. برای آنان در دنیا خواری و زبونی و در آخرت عذابی بزرگ است.

در آیه دیگری آمده است: بگو: پروردگارم به میانه ‏روی [در همه امور و به اجتناب از افراط و تفریط] فرمان داده، و [امر فرموده‏]: در هر مسجدی [به هنگام عبادت‏] روی [دل‏] خود را [آن گونه‏] متوجه خدا کنید [که از هر چیزی غیر او منقطع شود]، و او را در حالی که ایمان و عبادت را برای وی از هر گونه شرکی خالص می‏کنید بخوانید؛ همان گونه که شما را آفرید، [پس از مرگ به او] بازمی‏گردید.

خداوند همچنین در آیه دیگری می فرماید: آباد کردن مساجد خدا فقط در صلاحیت کسانی است که به خدا و روز قیامت ایمان آورده و نماز را بر پا داشته و زکات پرداخته و جز از خدا نترسیده‏اند؛ پس امید است که اینان از راه یافتگان باشند.

همچنین می فرماید: قطعا مسجدی که از نخستین روز بر پایه تقوا بنا شده شایسته ‏تر است که در آن [به نماز و عبادت‏] بایستی، در آن مردانی هستند که خواهان پاکیزگی [و طهارت جسم و جان‏] هستند و خدا پاکیزگان را دوست دارد.


 مسجد در روایات‏

روایات و احادیث اسلامی درباره مسجد، مسایل بسیار مهمی را طرح کرده‏اند که بر تمام مسلمانان لازم است آنها را رعایت کرده و از این راه خشنودی حضرت حق و پیامبر اکرم (ص) را جلب کنند. 
راوی می‏گوید: از حضرت صادق (ع) شنیدم که مساجد به پروردگار عالم از همسایگانی که در آن شرکت نمی‏کنند، شکایت بردند. خطاب رسید که: به عزت و جلالم سوگند، در صورت استخفاف به مساجد یک نماز از آنان قبول و آنان را به عدالت در بین مردم آشکار نمی‏ کنم و به رحمتم نمی‏رسند و در بهشت مجاور من نخواهد بود.

 پیامبر خدا(ص) فرمود: در دنیا مهمان باشید، این دلبستگی‏ها و آرزوها شایسته مهمان نیست، مساجد را به عنوان خانه اصلی خود بگیرید، دل ها را به رقت عادت دهید، زیاد اندیشه کنید و از خشیت حق گریه داشته باشید، موت و اهوال قیامت را نصب العین قرار دهید، این چه زندگی غلطی است که ساختمانی کرده‏اید که در آن سکنی ندارید و آن قدر جمع کرده‏اید که برای شما قدرت خوردن نیست، از خدایی که به سوی او باز می‏گردید، پروا کنید!.// مح. 
   هیات مدیره موسسه امام جواد(ع) شهرستان شوط

◇◇◇ اللهم عجل لولیک الفرج 《《《آدینه ی همه ی بزرگواران بخیر》》》


اومدم دعا کنم    تا که بیای

هی  خداخدا کنم    تا که بیای
بعداز این میخوام که همراه دعا
دوری  از خطا کنم    تا که بیای


***


اومدم  بگم منو  نگا کنی
تو نمازشب  برام دعا کنی
اومدم که  التماست بکنم
نشه یک لحظه  منو رها کنی


***


اگه تو بیای   آقا بهار میاد
تو دل منتظرات   قرار میاد
یه روز عاشقات  بهم خبر میدن 
آقامون داره   با ذوالفقار میاد


***


میای  و لبارو خندون  می کنی
مهربونی رو    فراوون می کنی
شب انتظار    دیگه تموم میشه
میای و دردا رو    درمون می کنه


***


میای و غم از  تو سینه می بری
میاری صفا   و    کینه می بری
کاشکی که زنده  باشیمو ببینیم
که میای مارو   مدینه می بری


***


میای و با چشمای  تر میخونی
میای از غربت  حیدر میخونی
چه قیامتی میشه  وقتی آقا...
برا ما روضه ی  مادر میخونی


***


کاشکی از باغ خزونت  بخونی
از عموی مهربونت     بخونی
ما چقد لطمه  بصورت می زنیم

وقتی که از عمه جونت   بخونی

/مح/'''



هیات مدیره موسسه امام جواد(ع) شهرستان شوط

◇◇◇ اثر و ثمره ی کمک به نیازمندان

اثر کمک به نیازمندان‏

حضرت سجاد (ع)در سفرى به مکه به کبوتران حرم چشم دوخت و فرمود: اى مردم علت بودن این کبوتران را در حرم میدانید چیست؟ گفتند: پسر رسول خدا علت چیست؟ حضرت فرمود ابتدائى که اینجا به وجود آمد مردى خانه اى داشت که در آن درخت خرمائى بود، کبوترى در سوراخ یکى از شاخه هاى آن نخل پناه گرفت و مشغول زندگى شد، وقتى از آن کبوتر جوجه به عمل آمد، آن مرد بالاى درخت رفت و جوجه کبوتر را گرفت و آن را ذبح کرد! زمان طولانى گذشت و براى کبوتر نسلى نبود تا به خداوند از عمل ظالمانه آن مرد شکایت کرد، به او گفته شد اگر این بار پس از جوجه دار شدنت این مرد بالاى درخت آمد و نسبت به جوجه ات دست اندازى کرد، ازدرخت می افتد و می میرد.

چون جوجه کبوتر بزرگ شد، مرد بالاى درخت رفت، کبوتر ماده به نظاره نشست که چه وضعى براى آن مرد پیش می آید، چون شاخه را گرفت، گدائى درب خانه آمد و اظهار حاجت کرد، مرد از درخت پائین آمد و چیزى به گدا داد و دوباره به بالاى درخت رفت و جوجه را گرفت و ذبح کرد و حادثه اى هم متوجه او نشد.

کبوتر که دوباره جوجه اش را از دست داده بود به پروردگار نالید که این چه مسئله اى است؟ به کبوتر گفته شد: این مرد حادثه مرگش را با صدقه تلافى کرد لذا مرگ از او برطرف شد، ولى تلافى حادثه تو به این است که خداوند در آینده نسلت را زیاد خواهد کرد، و تو و نسلت را در جایگاهى قرار خواهد داد که تا قیامت کسى از آدمیان حق برانگیختن شما را نخواهد داشت، و این بود که ، کبوتران حلیف حرم شدند و تا قیامت در امن و امانند./مح......منبع  :پایگاه عرفان

موسسه خیریه امام جواد (ع)شهرستان شوط

♧♧♧ دستگیری از یتیمان و گرسنگان

الله! الله! فی الأیتام …


《در باره یتیمان》
خدا را ! خدا را !
 مبادا گاهی سیر و گاهی گرسنه بمانند.
نکندکه در حضور شما،دراثرعدم رسیدگی از بین بروند./مح
     از وصیت نامه امام علی (ع )

◇◇◇ آثار صدقه از کلام امام رضا علیه السلام

صدقه بده اگر چه اندکى باشد

توصیه به صدقه و دستگیری در کلام حضرت رضا

امام رضا (علیه السلام) فرمود:

 ((صدقه بده اگر چه اندکى باشد زیرا هر چیز اندکى

 در راه خدا   با نیت صادقانه داده شود، بزرگ است))

fardayesabz

موسسه خیریه امام جواد (ع) شهرستان شوط