موسسه خیریه امام جواد (ع) شهرستان شوط

بیایید نیازمندان شهر و یتیمان را فراموش نکنیم

موسسه خیریه امام جواد (ع) شهرستان شوط

بیایید نیازمندان شهر و یتیمان را فراموش نکنیم

♧♧♧ اهدای وجه نقد به موسسه جهت درمان بیماران سرطانی

موسوعة فواصل البسملة لمنتدیات فاطمة

دیروز عصر سه شنبه 

مورخه 1395/07/27 

یکی از افراد خیر اندیش 

و پاک نیت شهرستان 

( بدون ذکر نام )

مبلغ 5،500،000 ریال 

 پنج میلیون و پانصد هزار ریال 

جهت درمان بیماران سرطانی 

به موسسه 

امام جواد شهرستان شوط 

اهدا نمودند.

این وجوه به صورت اهداء 

خاص صرفا برای بیماران 

سرطانی هزینه می گردد.

✴✴✴✴✴

با تشکر از خیر محترم

✴✴✴

هیات مدیره موسسه امام جواد(ع) شهرستان شوط

♧♧♧ آخرین جلسه ی مهر ماه 1395 موسسه امام جواد علیه السلام برگزار شد.

موسوعة فواصل البسملة لمنتدیات فاطمة


در سایه ی الطاف لایزال الهی  و ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان  حضرت امام حسین علیه السلام  به محضر عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت  آخرین جلسه موسسه امام جواد (ع) شهرستان شوط راس ساعت 21 روز سه شنبه مورخه 1395/07/27 در دفتر موسسه تشکیل گردید.



در این جلسه که با تلاوتی چند از کلام الله مجید برگزار شد ابتدا مسایل و مشکلات جاری موسسه اعم از نحوه اداره کرد موسسه ، ایام دایر بودن و ساعات کار موسسه و نحوه حضور و مراجعه اعضای محترم هیات مدیره به موسسه و شروع به فعالیت برادر بزرگوار جناب آقای : فرج الله علی زاده بعنوان مسئول امور دفتری موسسه بحث و تبادل نظر گردید.

در این جلسه اعضای هیات مدیره ضمن تشکر وافر از تلاش و مساعی برادر محمد پور در طول تصدی مسئولیت اداره کرد موسسه امام جواد مقرر شد بصورت کتبی از زحمات این بزرگوار و یار صمیمی موسسه تقدیر و تشکر بعمل آید. ضمنا برادر محمد پور همچنان بعنوان عضوی از هیات مدیره در کنار سایر اعضا خواهند بود.



در ادامه جلسه تعداد 24 تقاضای واصله در طول هفته جاری یک به یک مطرح و بر اساس اولویت و ضرورت های نیازمندان بالغ بر 34،500،000 ریال (سی و چهارمیلیون و پانصد هزار ریال ) در قالب 《کمک هزینه های  شیمی درمانی ،  درمان سرپایی ، مراجعه به پزشک شهرستان ، هزینه خرید عینک ، کمک هزینه ی جوشکاری ، کمک هزینه معاش زندگی ، تعمیر درب منزل ، لوله کشی حمام  و...》به نیازمندان واقعی مساعدت مالی شد.

 

هیات  مدیره موسسه امام جواد (ع) شهرستان شوط

♧♧♧ تقدیر و تشکر از خدمات برادر بزرگوار جناب آقای محمد پور مسئول امور دفتری موسسه امام جواد ع

موسوعة فواصل البسملة لمنتدیات فاطمة

تشکر و قدر دانی

من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق

برادر بزرگوار :

جناب آقایحاج قربان محمد پور

باسلام و اهداء تحیات از اینکه در کنف الطاف خاصه ی خداوند عز و جل قریب به هشت  سال از عمر با برکت خود  را در کسوت خدمت به محرومین و نیازمندان بی پناه شهرستان سپری نموده و در نهایت احترام و اکرام ارباب رجوع  با مد نظر قرار دادن وجدان کاری ، صداقت و رازداری ، خدمت صادقانه را سرلوحه ی گفتار و کردار خویش قرار داده و در چهار چوب مقررات حاکم بر موسسه و مصوبات هیات مدیره به منشور اداری و اخلاقی پایبند  و همه ی مساعی خود را در جهت جلب رضایت ایزد منان و رفع نیازها ضروری نیازمندان واقعی شهرستان به کار بستید صمیمانه سپاسگزاریم و بر خود وظیفه می دانیم زحمات خالصانه و بی بدیل آن برادر متعهد و یار صمیمی موسسه را ارج نهاده و از تلاشهای ارزشمند و مفید تان در طول تصدی مدیریت عاملی و مسئول امور دفتری موسسه ی امام جواد علیه السلام تقدیر و تشکر  نماییم.

بی شک تلاش خالصانه و صادقانه شما آینه ی وظیفه شناسی و پژواک دانایی و تعهد است و ما کماکان از وجود با برکت وتجربیات ارزنده  شما بزرگوار بعنوان عضوی از هیات مدیره بهره مند خواهیم بود .

 شکی نیست که شور شیرین خدمات صادقانه  ، پشتکار و همت والای شما همواره بین هیات مدیره و جای جای موسسه ی امام جواد (ع) به یادگار خواهد ماند و بعنوان باقیات و صالحات چون چراغی فرا روی زندگی و فردای شما برادر بزرگوار خواهد درخشید که《 بقیه الله خیر لکم》.

    ( لطف حق یار و ساقی کوثر یاور تان باد)

                 ♧♧♧♧♧♧♧

        هیات مدیره موسسه امام جواد (ع) 

                   شهرستان شوط

                    مهر ماه 1395

♧♧♧ شهادت امام سجاد علیه السلام تسلیت و تعزیت باد

_*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_

     فایل صوتی  ویژه شب شهادت امام سجاد ع
س کن رباب خوشب به ما نیومده (واحد شب شهادت امام سجاد 94)5,134

شهادت امام سجاد علیه السلام

بزرگ نماییکوچک نمایی
امام سجاد، اسوه زهد و تقوا و نمونه صبر شکیبایى و مظهر آمیختگى علم و حلم پس ازایفاى وظیفه الهى خود و حفظ ارزشهاى دین و پاسدارى از تشکل شیعى در سخت ترین ادوارسیاسى - اجتماعى -، در سال 95 هجرى قمرى به لقاى پروردگار و وصال معبود خویش شتافت .
در تاریخ وفات آن حضرت سال 94،95 و 96 هجرى قمرىگفته شده است ولى پیشینه دارترین و معتبرترین نقلمربوط به سال 95 هجرى قمرى مى باشد.
البته جز این نقلها، برخى مورخان به سالهاى92، 93، 99، 100نیز اشاره کرده اند.بنابراین ، اگر نقل مشهور را در سال ولادت و نیز رحلت امام سجاد - علیه السلام - سال 38 هجرى و 95 قمرى - ملاک قرار دهیم ، عمر شریف وى هنگام وفات 57 سال بوده است . دو سال آن مقارن با روزگار خلافت على بن ابى طالب ع ره و ده سال آن در دورانامامت عموى گرامیش - حسن بن على ع و ده سال در روزگار زعامت حسین بن على ع بوده و 34 سال آن به دوران امامت خود آن حضرت اختصاص داشته است .
                                
 اما آرا در زمینه ماه و روز رحلت آن حضرت نیز مختلف است . بیشتر نویسندگان ورز دوازدهم محرم را متذکرشده اندو برخىروزهاى 18، 19، 22 و 25 محرم را مطرح کرده اند و نیز نقلى ، روز 14 ربیع الاول را احتمال دادهاست .
درباره علت شهادت امام سجاد - علیه السلام - و چگونگى وفات آن پیشواىصالحان ، عمده تاریخنگاران تصریح کرده اند، ولید بن الملک ، ایشان را مسموم ساخته وآن را حضرت در نتیجه همان مسمومیت درگذشته است .
بعضى هم نوشته اند که هشام بنعبدالملم در روزگار خلافت ولید، امام على بن الحسین - علیه السلام - را مسموم کردهاست .
اما میان این دو نظر، تنافى و تعارضى وجود ندارد. زیرا طبیعى است که هرچند برنامه مسومیت امام سجاد از سوى دستگاه خلافت - ولید - ریخته شده و فرمان آنتوسط شخص خلیفه صادر گشته باشد، کسان دیگرى مجرى آن برنامه و فرمان خواهند بود.زیرا مسایل سیاسى و اجتماعى و همچنین محبوبیت امام سجاد - علیه السلام - در میانمردم و معروفیت وى به علم و زهد و تقوا، هرگز به حاکمان این جراءت را نمى داده استکه به طور مستقیم با آن حضرت رویا رو شوند و به ستیز برخیزند و با زمینه هاى قتل وىرا به طور علنى فراهم آورند.
بر این اساس ، بعید نمى نماید که هشام بن عبدالملکبه دستور بردارش ‍ ولید مرتکب چنین جنایتى شده باشد و ولید و هشام هر دو کشنده امامسجاد بوده باشند.
مدفن على بن الحسین علیه السلام
بدنمطهر زین العابدین علیه السلام کنار امام حسن مجتبى علیه السلام در قبرستان بقیع مدفون گشت
بقیع زمین کوچکىاست که بسیارى از بزرگان اسلام را در خود جاى داده است . از آن جمله چهار امام شیعه - امام حسن مجتبى علیه السلام ، امام زین العابدین علیه السلام ، امام محمد باقر علیه السلام و امام جعفرصادق - علیه السلام - میباشد.
در گذشته زمان ، مسلمانان و شیفتگان اسلام و اهلبیت ، به تجلیل آبادى این مکان همت گماشته و براى هر یک از این بزرگان ، حرم وبارگاهى بنا کرده بودند . اما سوگمندانه ، و هابیان در شوال 1344 هجرى قمرى اینآثار را تخریب کردند و همه را با خاک یکسان نمودند!از آن این پس ، رفتار ناشایست وهابیان و حکام حجاز همواره از سوى محافل اسلامى مورد انتقاد شدید قرار داشته ودارد.
در این مدت تلاشهاى زیادى صورت گرفت تا شدید وضع اسفبار بقیع به صورتنخستین آن برگردد و بى حرمتها پایان یابد. اما على رغم قولهاى مساعدى که گاه حکامحجاز داده اند، هرگز قدم مثبتى در این راستا برداشته نشده است . و در حالى کهشاهزادگان هوسران و خوشگذران در مجلل ترین کاخها به سر مى برند و دشمنان خلق و خداو بیگانگان و دشمنان اسلام در آن کاخها استقبال مى کنند و ثروت و امکانات جهاناسلام را به پاى غرب و صهیونیسم بین الملل نثار مى نمایند، مرقد بزرگان و شایستهترین چهره هاى دینى مسلمانان ، چون گورستانى متروک مورد بى مهرى و بى اعتنایى قراردارد و شعائر اسلامى مورد سخت ترین بى حرمتیها واقع شده است !
منبع: امام سجاد جمال نیایشگران،احمد ترابی

♧♧♧ حضرت اباالفضل العباس علیه السلام برادری وفادار برای امام حسین علیه السلام

حضرت ابوالفضل ملقب به قمر بنی هاشم و سقای کربلا، فرزند برومند امیر مؤمنان از بانو ام البنین است. عباس (ع) در واقعه کربلاء حاضر بود و قهرمانانه ایمان و وفاداری خود را اثبات کرد. به همراه سه برادر خود، عثمان، جعفر و عبدالله سلام الله علیهم شهید شد. مورخان سن آن حضرت را در هنگام شهادت 34 سال گفته اند

تاریخ شهادت: 10 محرم سال 61 هجری


شناسنامه حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام

فرزند امیرالمؤمنین، برادر سیدالشهداء، فرمانده و پرچمدار سپاه امام حسین (ع) در روز عاشورا. عباس در لغت، به معنای شیر بیشه، شیری که شیران از او بگریزند است.

مادرش «فاطمه کلابیه» بود که بعدها با کنیه «ام البنین» شهرت یافت. علی (ع) پس از شهادت فاطمه زهرا با ام البنین ازدواج کرد. عباس، ثمره این ازدواج بود. ولادتش را در 4 شعبان سال 26 هجری در مدینه نوشته اند و بزرگترین فرزند ام البنین بود و این چهار فرزند رشید، همه در کربلا در رکاب امام حسین (ع) به شهادت رسیدند. وقتی امیرالمؤمنین شهید شد، عباس چهارده ساله بود و در کربلا 34 سال داشت. کنیه اش «ابوالفضل» و «ابوفاضل» بود و از معروفترین لقبهایش، قمربنی هاشم، سقا، صاحب لواء الحسین، علمدار، ابوالقِربه، عبدصالح، باب الحوایج و ... است.

آن حضرت، قامتی رشید، چهره ای زیبا و شجاعتی کم نظیر داشت و به خاطر سیمای جذابش او را «قمربنی هاشم» می گفتند. در حادثه کربلا، سمت پرچمداری سپاه حسین (ع) و سقایی خیمه های اطفال و اهل بیت امام را داشت و در رکاب برادر، غیر از تهیه آب، نگهبانی خیمه ها و امور مربوط به آسایش و امنیت خاندان حسین (ع) نیر بر عهده او بود و تا زنده بود، دودمان امامت، آسایش و امنیت داشتند.