موسسه خیریه امام جواد (ع) شهرستان شوط

بیایید نیازمندان شهر و یتیمان را فراموش نکنیم

موسسه خیریه امام جواد (ع) شهرستان شوط

بیایید نیازمندان شهر و یتیمان را فراموش نکنیم

♧♧♧ میلاد مسعود حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مبارک باد

تولد حضرت زهرا (س),تاریخ تولد فاطمه علیهاالسلام,میلاد حضرت زهرا (س)

تاریخ و مکان تولد حضرت زهرا (س)
در تاریخ تولد فاطمه علیهاالسلام در بین علماى اسلام اختلاف است. لکین در بین علماى امامیه مشهور است که آن حضرت در روز جمعه بیستم ماه جمادى الثانى سال پنجم بعثت تولد یافته است. (1)

مکان تولد حضرت زهرا (علیهاالسلام) در شهر مکه و در خانه خدیجه اتفاق افتاد. این خانه در محله‏اى است که در گذشته به آن «زقاق العطارین» یعنى کوچه عطارها مى‏گفتند. رسول خدا (صلى اللَّه علیه و آله) تا هنگام هجرت، در آن خانه ساکن بود. خانه مبارکى که بارها در آن فرشته وحى بر پیامبر (صلى اللَّه علیه و آله) نازل گردید. این خانه بعدها به صورت مسجد درآمد. (2)

و از آنجا که محل نزول وحى و بخشى از قرآن، زیستگاه پیامبر (صلى اللَّه علیه و آله) و مکان تولد حضرت زهرا (علیهاالسلام) بود، در نظر عموم مسلمین ارزش معنوى و قداستى خاص داشت. و از این رو بارها در طول تاریخ هم‏زمان با تعمیر و توسعه مسجد الحرام، نسبت به مرمت بناى آن اقدام کردند. (3)

کیفیت و چگونگى تولد حضرت زهرا (س)
دوران باردارى حضرت خدیجه سلام‏اللَّه‏علیه سپرى گشت، زمان وضع حمل فرارسید، حضرت خدیجه سلام ‏اللَّه‏ علیه براى زنان قریش پیام فرستاد تا بیایند و او را در امر وضع حمل کمک کرد و کارهاى مربوط به این برهه که مخصوص زنان است برعهده گیرند.

اما زنان قریش پاسخ دادند که ما نخواهیم آمد، چرا که سخن ما را نشنیده انگاشتى و با محمد صلى اللَّه علیه و آله یتیم ابوطالب، پیمان زناشوئى بستى.خدیجه از این پاسخ رنجیده خاطر گشت، اما در یکى از همین روزها در حالى که او همچنان در بستر آرمیده بود، چهار زن گندمگون و بلندبالا مشاهده نمود که بر او وارد شدند. خدیجه که از دیدن آنان در هراس شده بود به تکاپو افتاد اما یکى از زنان او را آرام نمود و گفت:
اى خدیجه! اندوهگین و هراسناک مباش، ما از جانب خدا به سویت آمده ‏ایم و خواهران تو هستیم، من ساره همسر ابراهیم خلیلم و این آسیه همسر فرعون است و آن یکى مریم دختر عمران و چهارمین ما صفورا دختر شعیب است. در این هنگام چهار زن در چهار سوى خدیجه سلام ‏اللَّه‏ علیه قرار گرفتند و حضرت خدیجه سلام ‏اللَّه‏ علیه حمل خود را بر زمین نهاد و نورى از او ساطع گردید که شرق و غرب عالم پرتوافکن شد.

نورى که به خانه‏ هاى مکه راه یافت و همه را در حیرت فروبرد. پس از آن ده فرشته همراه با طشت و ابریقى مملو از آب کوثر از آسمان فرود آمدند. آن بانویى که در پیش روى خدیجه قرار داشت مولود را با آن آب شستشو داده و جامه که از شیر سفیدتر و از عنبر خوشبوتر بود بیرون آورد.

با یکى تن مولود را پوشاند، و دیگرى را مقنعه‏ى او قرار داد آنگاه دست خود را بر لبان کودک نهاد و او را به سخن گفتن وادار نمود، فاطمه دهان گشود و چنین فرمود: اشهد ان لا اله اللَّه و اشهد ان محمد رسول‏اللَّه سیدالانبیاء و ان بعلى سیدالاوصیاء و ولدى سادة الاسباط.

آنگاه یکایک بانوان را سلام داده به نامشان خواند. آنها هم با رویى گشاده مولود فرخنده را مورد ملاطفت قرار دادند. حوریان بشارت تولد او را به آسمانها بردند.

 در آسمان از یمن قدوم او نورى پدیدار آمد و ساطع گردید که تا آن زمان سماواتیان چنین نورى را رؤیت ننموده بودند. بانوان خدیجه را شادباش گفته از میمنت و مبارکى و طهارت نسلش سخنها گفتند. خدیجه با سرورى زایدالوصف کودک را در آغوش کشید و با دنیایى امید و آرزو پستان در دهان او گذارد.

1- علماى امامیه و علماى عامه در سال ولادت حضرت فاطمه اختلاف دارند. اکثر علماى عامه تولد او را قبل از بعثت مى‏دانند.

 عبدالرحمن بن جوزى در کتاب تذکره‏ى الخواص ص 306 مى‏نویسد: تاریخ‏نگاران نوشته‏ اند که فاطمه‏ ى زهرا در سالى متولد شد که قریش به ساختن مسجدالحرام مشغول بودند. یعنى پنج سال قبل از بعثت.

محمد بن یوسف حنفى در کتاب «نظم دررالسمطین» ص 175 مى‏نویسد: فاطمه در سالى متولد شد که قریش مشغول ساختن کعبه بودند.

طبرى در ذخائرالعقبى ص 53 از قول عباس نقل مى‏کند که گفت: فاطمه در سالى متولد شد که قریش مغشول ساختن خانه‏ى کعبه بودند و در آن هنگام پیغمبر در سن سى و پنج سالگى بود.


♧♧♧ دانش آموزان دبستان غیر انتفاعی میعاد در یک حرکت انسان دوستانه به دانش آموزان نیازمند کمک کردند.

                           موسوعة فواصل البسملة لمنتدیات فاطمة


دانش آموزان

دبستان غیر انتفاعی میعاد شهرستان شوط

در یک اقدام خداپسندانه به بچه های بی سرپرست و مستمند کمک کردند .



 شورای دانش آموزی مدرسه با هماهنگی اولیای دبستان در یک  حرکت خود جوش و در آغاز سال جدید برای کمک به دانش آموزان هم سن خود با جمع آوری وجوه نقدی به موسسه خیریه امام جواد علیه السلام کمک کردند .



دانش آموزان در این حرکت خدا پسندانه بالغ بر 2،000،000 ریال پول ترقه وفشفشه خود را برای حمایت از دانش آموزان مستمند  جمع آوری و توسط نماینده شورای دانش آموزی دبستان میعاد به موسسه خیریه امام جواد (ع)  شهرستان شوط تحویل دادند.   

                    《  اجرکم عند الله


 


هیات مدیره موسسه امام جواد علیه السلام ضمن تشکر و قدر دانی از این حرکت انسان دوستانه دانش آموزان  عزیز ، از خداوند منان برای  همه ی آنان آرزوی توفیقات روز افزون در زندگی و عاقبت بخیر ی در آخرت را خواستار شدند.  

♧♧♧ سومین جلسه ی هفتگی موسسه ی امام جواد (ع ) شهرستان شوط در اسفند ماه 95 برگزار شد

                              

با توفیقات الهی ودر راستای حمایت مادی و معنوی  از مدد جویان تحت پوشش موسسه امام جواد (ع) شهرستان شوط  وبرابر تصمیمات اتخاذ شده و مصوبه مورخه 1395/12/17 هیات محترم مدیره  مبنی بر واگذاری  اقلام مور نیاز مدد 

جویان محترم ، 



 قبل از عید سعید نوروز ،با برنامه ریزی بعمل آمده  ضمن احصا دقیق نیازمندان واقعی  مقرر شد به 130 خانوار تحت پوشش موسسه  اقلام حمایتی در قالب 《 گوشت قرمز ، گوشت مرغ ، شکلات شب عید، وجوه نقدی 》تحویل داده شود 



به همین منظور توزیع اقلام فوق الاشاره از بیستم اسفند ماه توسط اکیپ های  توزیع موسسه آغاز شده است  .ارزش ریالی این بسته حمایتی به شرح ذیل می باشد:



الف _ تا سقف  52،600،000 ریال وجوه نقدی .

ب _   تا سقف  39،000،000 ریال شکلات شب عید.

ج _   تا سقف   9،000،000  ریال  گوشت مرغ.

د _  تا سقف 17،500،000  ریال گوشت قرمز.

ه _  جمعا به مبلغ 118،100،000 ریال( یکصد و هیجده میلیون و یکصد هزار ریال) به خانواده نیازمندان تحویل داده شد.


♧♧♧♧♧♧


هیات مدیره موسسه امام جواد (ع)

 شهرستان شوط

♧♧♧ تقدیر و تشکر از آقای زینالپور ( هبه کننده محترم ساختمان مسکونی با......)

موسوعة فواصل البسملة لمنتدیات فاطمة



                                  تشکر و قدر دانی                                                          

          من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق



« الْمالُ وَ الْبَنُونَ زینَةُ الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ الْباقِیاتُ الصَّالِحاتُ 


خَیْرٌ عِنْدَ رَبِّکَ ثَواباً وَ خَیْرٌ أَمَلاً»


«مال و فرزندان، آرایش و زیور زندگى دنیا هستند،

 

ولی اعمال شایسته ی پایدار نزد پروردگارت از جهت


 پاداش بهتر واز لحاظ امید داشتن به آنها نیکوتر است»  


             سوره کهف آیه ۴۶


بدین وسیله از اقدام خداپسندانه و نیک اندیش


 جناب آقای  مشهدی علی زینالپور 



مبنی بر اهداء یکباب ساختمان ثبتی  ( با کلیه اثاثیه )

  به موسسه خیریه ی امام جواد (ع)  شهرستان شوط 

 تقدیر و تشکر می گردد.

♧♧♧♧♧

این شهروند‌خیر اندیش هدف از این عمل خیر را ،

 نوعدوستی و گسترش فرهنگ نیکوکاری بیان نموده و

 اظهار داشتند مردم باید در زمان حیات خود به فکر یکدیگر باشند.

♧♧♧♧♧

امید است این عمل باارزش بابی برای هدایت احسانات مردم فهیم و نوعدوست به امورات خیر گردیده و در جهت کمک به  نیازمندان واقعی شهرستان صرف گردد


نام  نیکی گر بماند ز آدمی   به کزو ماند سرای  زرنگار

 

《  اجرکم عند الله  》


هیات مدیره موسسه خیریه امام جواد (ع)

 شهرستان شوط


♧♧♧ ‌تقدیر و تشکر


من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق


       خاوند می فرماید: وابه آدمیان سفارش کردیم که درحق پدرومادر            خود نیکی کنند. (قسمتی ازآیه ی 8 سوه عنبوت) 

          بدین وسیله از نیات خیر خواهانه

                       و نیک اندیش 

   《خانواده ی محترم ...( بدون ذکر نام)》

به دلیل اهداء مبلغ 40،000،000ریال قسمتی از هزینه های  احسان  عزیزان سفر کرده خودبه موسسه امام جواد علیه السلام شهرستان شوط جهت صرف نیازمندان واقعی  و بیماران خاص شهرستان تقدیر و تشکر می گردد. 


                             

 

اجرکم عند الله


هیات مدیره موسسه امام جواد (ع)

 شهرستان شوط